Alaska, WOOOOW

4 augustus 2014 - Juneau, Alaska, Verenigde Staten

Hello, how are you doing? Fine. Have a good day.

Dit zijn zowat 90 procent van mijn conversaties, met zowel crewleden als passagiers. Het is nu al een automatisme geworden na 3 dagen.

Op mijn 2de dag heb ik in de voormiddag trainingen moeten volgen en in de namiddag wou ik iets nuttiger doen dan naar dia’s staren en computertrainingen te volgen. Die computertrainingen zijn trouwens echt een lastige taak om door te worstelen, dat gaat via het internet dus supertraag en na elke dia 2 minuten wachten en iemand leest de tekst op de dia voor via een koptelefoon die je niet in volume kan aanpassen en tegen dat die in de helft zit heb je het al 3 keer zelf gelezen. Het gaat echt niet vooruit.

Dus heb ik in de namiddag mee geholpen met het safety team en hebben we de vloer van tenderboot 11 opnieuw in de verf gezet. Ik heb dus na nog geen dag al verf op mijn kaki uniform, maar gelukkig ziet het er nog steeds beter uit als dat van de andere cadetten. Het was wel leuk dat tenderboot 11 aan stuurboordkant hangt en we dus konden geniet van het uitzicht.

In de avond zijn we naar de officiersbar geweest omdat het de verjaardag was van 1 van de sailors.  De OB is echt zalig, we hebben ons terras op het voordek. Daarna ben ik voor het eerst in het lido gaan eten omdat ik eindelijk mijn uniform heb(behalve formal, dat krijg ik donderdag). Ik heb eerst een bord pasta gegeten, dan 3 stukken pizza, daarna 2 desserts en als toetje nog een stuk pizza hehehe. Ik was toen terug moe dus ben ik weer in mijn bed gekropen. En 2 uur later werd ik wakker gemaakt door Joost en Ross omdat het crew filmavond was in de vista lounge. Het was de film non stop, een actiefilm over een kerel die mensen dood maakt op een vliegtuig zonder echt een deftig verhaal in. Maar het was leuk, we hebben gelachen en ik heb weer nieuwe crew leren kennen. Daarna zijn we nog iets gaan drinken in de OB en ben ik naar bed gegaan.

Deze morgen ben ik een uur te vroeg opgestaan omdat ik mijn klok blijkbaar niet een uur heb teruggezet. Ik heb in de voormiddag mijn laatste computertrainingen gedaan die ik moest doen als nieuwe crewmember. Daarna heb ik snel iets gegeten in de officiersmess en naar de brug gegaan voor de pre arrival briefing. En ik mocht direct mee naar het mooring deck forward om de aankomst te bewonderen.

Daarna heb ik mijn eerste meeting gehad met Marco mijn mentor en voor deze week ben ik nog wat vrij om te doen wat ik wil. Nu ga ik me omkleden in mijn blauw uniform en terug naar het lido voor mijn avondeten, smakelijk allemaal.

Oh ja en Alaska is echt woooow

1. Gary:
    5 augustus 2014
    You lucky bastard. Wou dat ik erbij was.
    Zal maar nog wa tankskes afschieten.
    Greetz G
  2. Joan:
    5 augustus 2014
    wij hebben gisterenavond gekeken naar de aankomst van de MS WESTERDAM in Juneua. Ik denk dat als je er nog eens bent en aanlegt op die plaats dat we je moeten kunnen zien je vooraan op het promenadedek staat naast zo iets in het rood maar dan aan de landkant gaan staan hé en het ons laten weten op de ene of de andere manier. ondertussen dat ik dit bericht aan het typen ben zijn jullie terug weg gevaren. Ik kijk al uit naar uw volgende verhaal.
  3. Hanna:
    6 augustus 2014
    Super toffe blog,
    De max om te lezen.
    We (frank, Nancy en Hanna) vinden het ook leuk om te weten hoe het gaat
  4. Carine R.:
    6 augustus 2014
    Hej Jens, zo tof dat we je kunnen volgen. We zijn hier op het werk allemaal razend benieuwd om te weten hoe het met je gaat. We kijken al uit naar het vervolg.
  5. Lize:
    7 augustus 2014
    Ja ja Jenske, je hebt het goed daar zo te zien!
    Geniet van elk moment, deze ervaring,...
    Je zal de tijd van je leven hebben daar!

Liefs en vele Belgische groetjes,
    Lize (Liesbeth's kotgenootje)