Bezoek aan de MS Rotterdam: Deel 2

31 juli 2014 - Oudenaarde, België

Hallo,

Dit is waarschijnlijk de kortste periode tussen 2 reisverhalen van de hele reis. In dit deel kan je Liesbeth, mijn allerliefste vriendin, haar verslagje lezen over het bezoek aan de MS Rotterdam.

• Normaal gezien ben ik niet zo onder de indruk van boten, maar toen ik de MS Rottedam zag… “Wauw!” Dat was het eerste wat in mij op kwam toen ik de MS Rotterdam in het echt zag. Het schip is immens groot. In de lengte geraken er maar liefst 144 Liesbeth’en in en voor de breedte is dat slechts 19 en een halve Liesbeth. Oftewel 237,91 m lang en 32,25 m breedt.

De officierenbar was het eerste wat we op het schip hebben bezocht. Op zich niet zo heel speciaal, maar natuurlijk wel heel leuk om eens te zien waar de “harde werkers” kunnen vertoeven wanneer ze wat vrije tijd hebben.
    De engine controle room en de machinekamer (m.a.w. voor mensen als ik: labyrint)  waren als volgende aan de beurt. Vooral de machinekamer vond ik heel interessant om te zien. Niet iedereen krijgt de kans om zoiets in zijn leven te zien. Het is uitzonderlijk dat een bezoeker de machinekamer te zien krijgt. Onze groep mocht zich dus als 1 van de gelukkigen prijzen. Ik vind dat je je moeilijk kunt voorstellen hoe zo’n machinekamer er écht uit ziet. Je ziet ze wel eens in een film, maar in het echt is het toch heel anders. Je staat verstelt hoeveel soorten machines er zijn. Niet alleen om het schip te kunnen laten draaien, maar ook voor de veiligheid van alle passagiers en crewleden en om de passagiers het natuurlijk zo comfortabel mogelijk te maken. Enkel dit gedeelte gaf mij al een heel andere kijk van wat zo’n schip wel niet inhoudt.

Van het terrein van de machinewerkers naar het terrein van de cocktail –en champagnedrinkende, de passagiers. Op zich is de hut van een doorsnee passagier niet zo groot, alhoewel hij volgens mij wel al tot luxueus mag worden beschouwd. Alles wat een passagier dagelijks nodig heeft is in deze hut aanwezig. Het bevat een groot bed, badkamer met douche of bad en een WC. Enkel een keuken is hier niet aanwezig. Dat laatste is in principe niet nodig aangezien het eten voor de passagiers wordt gemaakt. Het enige wat zij hierbij moeten doen, is aan tafel schuiven. De hutten zijn netjes, maar mijn voorkeur gaat toch naar een penthouse suite. Deze bevat eigenlijk hetzelfde als de gewone hutten. Het verschil zit in de woonkamer, het keukentje, het bubbelbad en de douche. Daarbij is er 3x zoveel ruimte en als ik me niet vergis heeft deze ook een privéterras. Er zijn slechts 4 penthouse suites aan boord. Jammer genoeg is zo’n suite niet aan mij besteed. (Nog niet.) Meestal worden deze suites niet allemaal volboekt aangezien het prijskaartje aan de hoge kant ligt.

Het openvallen van mijn mond ging nog even door toen we het restaurant, de bibliotheek, het atrium, het casino, de brug, het zwembad, het basketbalterrein en de fitness bezochten. Ze zagen er stuk voor stuk prachtig uit. Deze zal je zelf kunnen bewonderen bij de onderstaande foto’s.

Ik ben ontzettend blij dat ik het schip heb kunnen bezoeken. Het was een heel fijne en zelfs leerrijke dag. Daarbij geeft het mij een beter beeld waar Jens 6 maand zal op rondhangen. Als hij het druk heeft met vertellen met wat hij allemaal heeft meegemaakt, weet ik tenminste waar hij het over heeft. Of ik dat allemaal begrijp, dat is natuurlijk iets anders…

Heel veel succes met je stage! Ik ben nu al aan het aftellen tot je weer terug bent. Ook al ben je eigenlijk nog niet vertrokken.

Veel liefs,
    Lies

(zie foto's van het bezoek op http://jensmuysoms.reislogger.nl/foto/bezoek-ms-rotterdam )

Nu gaan we nog even verder met de voorbereidingen. De eerste valies is al opgevuld en de 2de gaan we nu aan beginnen.

Dit was mijn laatste berichtje uit Eine, vannacht nog 1 keer thuis slapen en morgenmiddag op het vliegtuig. Tot in Seattle ;)

1. Moekie:
    31 juli 2014
    mijn lieve zoontje,
    het langverwachte moment komt steeds dichterbij, morgenmiddag vertrek je en dan begint je grote avontuur.
    Dankzij het bezoek dat we aan de MS Rotterdam gebracht hebben eind mei, kunnen we ons iets beter voorstellen wat je nieuwe leventje voor de komende zes maand inhoudt.
    Geniet ervan!
    Denk eraan eens zitten we samen aan de "captain's table en moet je met me dansen"
    Doei moekie