Breaking news

30 juni 2014 - Oudenaarde, België

Brand aan boord van de MS WesterdamDag allemaal!

Normaal ging ik een verslagje schrijven over mijn bezoek aan de MS Rotterdam als voorbereiding op de stage. Maar toen ik even op facebook keek was ik snel afgeleid (geef maar toe, ik ben niet de enige die snel is afgeleid door facebook). Het nieuwtje van Gcaptain, een nieuwssite voor maritieme zaken, meldde het volgende: "Boiler room fire forces cruiseship back to port". Ooh interessant dacht ik dus ik klikte op het linkje en groot was mijn verbazing, het is de MS Westerdam, binnenkort mijn thuis.

Op zaterdagavond heeft de bemanning van de MS Westerdam een kleine brand gemeld in de boilerroom. Dat is de ruimte waar stoom wordt gemaakt die kan worden gebruikt om zaken op te warmen zoals het water van het bad en de douche maar ook voor rechtstreeks gebruikt in de wasserij. De bemanning is erin geslaagd om het vuur te doven nadat het eerst nog een keer was opgeflakkerd. Er is geen noemenswaardige schade of letsels maar uit voorzorg zijn ze teruggekeerd naar Seattle. Momenteel zijn ze al terug onderweg voor hun 7 daagse rondtrip door Alaska.

Al die trainingen in verband met brandbestrijding, veiligheid, crisismanagement en evacuatie hebben hun vruchten afgeworpen voor de 798 bemanningsleden en de 2086 passagiers.

Ik wens de MS Westerdam een behouden vaart zodat ik 2 augustus aan boord kan gaan voor mijn 6 maand durende stage(ja inderdaad het vertrek is al een weekje uitgesteld, maar niet door de brand)

Het artikel van gcaptain:

Het verslag over het bezoek aan de MS Rotterdam stel ik nog even uit tot na mijn laatste herexamen van morgen.